Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Als het einde komt.....

In de lichtgroene lijkwade, waar zij zelf met een rand omheen gefestonneerd had, zou zij neergelaten worden in het vers gedolven graf op de natuurbegraafplaats.

Sterke mannen zouden het drieëntachtigjarige lichaam neerlaten in de aarde nadat de liederen zouden zijn gezongen en de woorden van het levensverhaal zouden zijn uitgesproken.

Zestig personen omringden het tafereel en de zus sprak de woorden uit die het gecompliceerde voorgoed voorbije leven van de gestorvene onterecht kort samenvatten.

De echtgenoot blijft verweesd en verwezen achter, tastend in het duister; zijn handen tevergeefs uitstrekkend naar wat hij niet meer kan omvatten.

En de wereld raast rond in haar rusteloze en waanzinnige tempo en bekommert zich niet meer om het nietige, onbetekenende leven en om de liefdesgeschiedenis die als betrof het een zinloos incident in de vergetelheid zijn gezonken.....

Schrijver: I.Broeckx
15 september 2022


Geplaatst in de categorie: afscheid

4.0 met 1 stemmen 110



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)