Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Goedgunstige gebaren in de Veemarktstraat

Mijn pijnlijke linkerbeen heb ik meegesleept tot aan de Veemarktstraat. Daar is het altijd gezellig in de Vincent Shop waar drie oudere, grijsharige dames het bewind voeren. Het is er een oase voor armoedzaaiers. Jong en oud snuffelt er rond en men betast de kleding aan de rekken vluchtig alsof men vooralsnog geen keuze kan maken. Alsof men op zoek is naar een kledingstuk dat werkelijk naar de zin is en dat voor honderd procent in de smaak valt.

Een klein lokaal ligt wat afgezonderd van de winkel en deze kamer ken ik van vorige bezoeken. Het is gezellig ingericht met een hoge tweedeurskast met daarop een klein ouderwets klokje, ongetwijfeld uit de eigen collectie, dat voortvarend de uren wegtikt.

De Vincentiusvereniging is meestal goedgunstig als men in geldnood verkeert en José verschaft me ook vandaag drie waardevolle biljetten...

Ik sleep mijn oude lichaam tenslotte weer over de Spoorlaan richting Nassaustraat. Een envelop met dankbetuiging heb ik achtergelaten in de Vincent Shop.

Schrijver: I.Broeckx
25 september 2022


Geplaatst in de categorie: economie

4.0 met 1 stemmen 95



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)