Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Arrivederci Roma, Adieu, Auf Wiedersehen

De leraar, onze trouwe en zeer religieuze leraar, een pater die een heel netwerk bezat van nonnen en paters in Frankrijk, Zwitserland en Italië, waarop hij een beroep kon doen, hield een verrassing voor ons, scholieren, achter de hand: een reis die op handen was en waarvan we nog geen weet hadden. We zouden de Eeuwige Stad bezoeken.

De pater, door zijn collega's steevast "Ferdinand" genoemd, liet ons een schrift aanleggen waarin we de bezienswaardigheden moesten onderbrengen. De monumenten, tempels, kerken en paleizen van Rome, die we over enige tijd met eigen ogen zouden aanschouwen. De nog jonge man, die ons zo helder, gedegen en overzichtelijk de finesses van de Latijnse grammatica liet noteren, zou in latere jaren zijn toog aan de kapstok hangen en een huwelijk aangaan.

Op de foto, die ik nog altijd bewaar, zie ik me naast de elegante, flamboyante klasgenote, zittend op de granieten, eeuwenoude balustrade van het Colosseum....

Schrijver: I.Broeckx
28 september 2022


Geplaatst in de categorie: reizen

4.2 met 4 stemmen 69



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)