Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Op zoek naar Vader

Gekleed in het rode, gebreide jurkje was mijn arme zusje van huis gegaan om vader te zoeken. Hij was die morgen vertrokken met voor haar onbekende bestemming en was verdwenen in voor haar mysterieuze, schimmige contreien. Hij was in werkelijkheid zijn dagelijkse gang gegaan op de fiets naar het Belastingkantoor aan de Stationsstraat waar hij dag aan dag zijn in zijn ogen nutteloze en bedroevende taak vervulde om voor zijn vrouw en kinderen te zorgen. Hij was een dromer die Beethoven en Boutens prefereerde boven het saaie, doodse kantoor waar hij bovendien gepest en vernederd werd.

Het zusje was dus op weg gegaan en ze had de glazige plantenkassen van Koetsenruyter, gesitueerd aan het Wilhelminakanaal bereikt waar ze in verdwazing, wanhoop en vertwijfeling ronddoolde.

De militair die woonde in de hoge huizen aan de Fatimastraat, de heer Van V., ontwaarde mijn zusje bij de plantenkassen en droeg haar op zijn arm naar ons veilige ouderlijke huis.

Schrijver: I. Broeckx
23 oktober 2022


Geplaatst in de categorie: kinderen

3.7 met 3 stemmen 61



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)