Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Bij "Mevio Schoenen" aan de Trouwlaan

De Tilburgse Trouwlaan strekt zich uit in een wijk die het goede humeur van passanten nauwelijks kan bevorderen. De laan is bereikbaar met meerdere buslijnen, maar men moet er dan mee rekenen dat men dan een eindje moet lopen om Schoenenzaak "Mevio Schoenen" te bereiken.

Waar de armoede begint, houdt de consumptie op. Sinds mijn jaren van geldgebrek zijn de mode en de aanwezige collectie bij "Mevio" onherkenbaar veranderd zodat ik me een "stranger in paradise" waan.

Nergens zijn nog de frivole laarsjes en wat dies meer zij of al het andere schoeisel te bespeuren dat in mijn jonge jaren mijn voeten sierde. Mijn blik valt op een paar zwarte platte schoenen die ik mag passen. Ze schijnen goed geschikt voor mijn dagelijkse gang door de straten en voor negenenzeventig euro mag ik ze tot mijn nieuwe bezit rekenen.

In een papieren tasje mag ik de zilverkleurige doos met mijn nieuwe schoenen mee naar huis dragen.

Schrijver: I,Broeckx
4 november 2022


Geplaatst in de categorie: economie

3.8 met 4 stemmen 106



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)