Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Waar de Schoonheid regeert.....

Het was goed toeven bij Café-Restaurant "De Nieuwe Koninklijke Harmonie" aan de Stationsstraat terwijl buiten de regen zijn regime uitoefende en binnen het Rijk van de Schoonheid (door de befaamde Tachtigers zozeer bezongen) heerste.

We waren vertrokken vanaf de Nassaustraat en de bus had ons tot aan het station gebracht.

Bij "De Harmonie" serveerde een jongeman ons onze "Latte Macchiato" en hij gaf ons uitleg over de samenstelling van de warme drank met de witte "kraag" van melkschuim.

In een uithoek van de grote zaal speelde iemand op de piano in het Kessels Museum waar zich muziekinstrumenten bevinden die herinneren aan de befaamde fabriek van Kessels uit de negentiende eeuw.

De avond spoedde zich voort en zij liep ten einde hetgeen ons noopte de terugtocht te aanvaarden.

De bleke volle maan vertoonde zich die nacht aan mijn venster die eveneens een reminiscentie opriep van goddelijke schoonheid....

Schrijver: I.Broeckx
6 november 2022


Geplaatst in de categorie: woonoord

5.0 met 1 stemmen 96



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)