Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Herinneringen aan mijn mislukte carrière (vervolg) / "Daar moeten ze jou niet"

De personeelsfunctionaris was steeds met zijn teksten, inclusief het personeelsblad, naar de afdeling Tekstverwerking, waar ik, zoals hij beweerde, "de beste typiste" was, gekomen. Inderdaad was ik altijd in staat zijn uiterst kriebelige en minuscule handschrift waarmee hij in de marge schreef als betrof het een hiërogliefenschrift, te ontcijferen.

Gedurende negen lange jaren leverde ik hem en het "Bureau" waaraan ik zozeer loyaal "moest" zijn mijn trouwe diensten tot overplaatsing naar een andere afdeling plaatsvond met het oog op secretarieel werk.

Daar joeg men mij op waanzinnige wijze en tot mijn grensoverschrijdende en onbegrepen nervositeit van het kastje naar de muur.

Ik was niet blij toen de genoemde personeelsman tot mijn belediging verklaarde: "Daar moeten ze jou niet".

En zo volgde, kennelijk onvermijdelijk, mijn ontslag...

Schrijver: I.Broeckx, 8 november 2022


Geplaatst in de categorie: werk

2.5 met 2 stemmen 67



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)