Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Ontmoeting op de Burgemeester Brokxlaan

Te voet terugkerend van het Energieplein, dat zich als een vierkante enclave als het ware genesteld heeft in de wijk, trof ik vandaag op de Burgemeester Brokxlaan een oudere Tilburger met keurig getrimde baard en snor. Hij aansprak mij aan en vroeg of ik het langgerekte hek - dat daar ter aarde lag als was de oorlog ook hier uitgebroken en als was onze stad plotseling ten dele plat gebombardeerd - omver had geworpen. Ik antwoordde schertsend dat ik daar inderdaad schuldig aan was en dat ik genoemd misdrijf gepleegd had uit vergaande onvrede met de gemeentelijke politiek. Samen met mijn nieuwe kennis moest ik echter even later concluderen dat men er alles aan doet om Tilburg te doen uitgroeien tot een metropool met alle merites die de stad en haar bewoners verdienen en dat de algemene onvrede van de bevolking nergens op berust en onterecht is.

Na dit korte intermezzo vervolgden we beiden onze weg en doken we weer in ons anonieme bestaan dat kennelijk voor ons ons lot en onze bestemming betekende.

Schrijver: I,Broeckx
16 november 2022


Geplaatst in de categorie: individu

4.0 met 2 stemmen 49



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)