Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Ontmoetingen bij de bushalte (vervolg)

Het was nog donker op een vroege morgen in januari en de kou geselde mijn lichaam. Een meneer met een klein, wit hondje, dat tot mijn verbazing een halsband droeg met blauwe lichten eraan waarvan het schijnsel zich verspreidde in de rondte passeerde mij.
Ik sprak hem aan met de woorden: "Wat een bijzondere halsband, zoiets heb ik nog nooit gezien". De halsband bleek geen speciaal doel te dienen of eventueel gevaar af te wenden. Het was zuiver een soort "ludiek object", aangeschaft voor de sier of voor de lol. De hond bleek een Malthezer. Hij had tweeduizend euro gekost en was de lieveling van de dochter van meneer uit Veghel. Hij droeg de naam "Storm".
"Storm, kom eens bij het vrouwtje", probeerde ik maar Storm liet zich niet paaien of lokken en hij blafte heftig. "Houdoe!" zei meneer tenslotte ten afscheid en hij aanvaardde de terugweg naar huis met Storm aan de lijn die dapper naast hem voorthuppelde.

Schrijver: I.Broeckx, 9 januari 2023


Geplaatst in de categorie: dieren

4.5 met 2 stemmen 85



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)