Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Bloedonderzoek

Mijn nieuwe huisarts is een Moslima (getooid met zachtgroene hoofddoek, het kenmerk van haar godsdienst en met een filmsterrengebit) genaamd "Zahir" of "Zafir". Ze was bij eerste kennismaking zeer voorkomend en vriendelijk. Ik had de vertrekkende arts Dr. Atilla (nomen est omen) tegen wil en dank nog een grandioos veldboeket geschonken.

Hoe het ook zij; de assistente heeft vluchtig de binnenkant van mijn kwetsbare, witte elleboog betast, op zoek naar de geschikte ader, die ze vond. Mijn felrode bloed, dat mijn lichaam doorstroomt, kolkte "enthousiast" en "opgewekt" in de glazen buisjes waarop ze fluks en handig de etiketten plakte. Het oude hart, dat zich ter linkerzijde bevindt in de borstholte, die brutale spier, mijn hart, dat nog bonkt en bonst; het hart dat ik liefheb, figuurlijk gesproken de zetel van mijn passies en verlangens; dit hart moet "de dag van morgen onder ogen kunnen zien".

Schrijver: I.Broeckx
2 februari 2023


Geplaatst in de categorie: lichaam

4.0 met 1 stemmen 110



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)