Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Watersnood en levenslicht

Grijsharige dames getuigen op de televisie nog tot op de huidige dag van de ramp van 1953 toen het wilde, woeste water Zeeland en Zuid-Holland bestormde en de mensen in uiterste wanhoop op de daken bivakkeerden. Het meest grimmige doemscenario was tot leven gekomen en het had zich voltrokken en de wonden zijn ongeneeslijk. In het genoemde jaar lag ik in de luiers. Foto's uit dat jaar getuigen daarvan en oma, mijn liefste oma slaat daarop beschermend een arm om me heen.

De bevalling was zwaar en moeilijk geweest. Pas op het laatste moment had vader Dr.Adeling erbij geroepen. Hij had gevraagd waarom er niet eerder een beroep op hem was gedaan. IJings en met grote spoed was ik vervoerd in een glazen kistje naar de couveuse (een van de eerste couveuses) in het Elisabeth Ziekenhuis. Daar zou ik het moeten stellen zonder de handen van mijn vader en de borsten van mijn moeder (wordt eventueel vervolgd).

Schrijver: I,Broeckx
10 februari 2023


Geplaatst in de categorie: actualiteit

5.0 met 2 stemmen 41



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)