Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Samen naar Poppel, zonder sympathie

De chique, luxueuze auto kwam voorrijden, bezet door een montere jongedame en door twee heren. We zouden naar de Abdij van Postel gaan in België, even over de grens, en zijn daar inderdaad gearriveerd en hebben deze bezichtigd. Momenteel wordt zij wegens de "kerkelijke teloorgang" nog schaars bewoond en naast het monumentale bouwwerk strekt zich een, als ik het mag zeggen, mij ronduit "demonisch" aandoende kruidentuin uit, waarin vele lange staken met daarop bovenaan de namen van de kruiden, uit.

Had mijn medepassagier verwacht dat de zo magische "klik" tot stand zou zijn gekomen tussen mij en die andere meneer en had hij mij daarom uitgenodigd? Ik doel op die wonderlijke "vonk" waarover men spreekt die twee wildvreemden plotseling "out of the blue" samenbindt, verenigt, zelfs voor het leven? Niets van dat alles. Geen plotselinge stroom van felle sympathie of van verliefdheid verbond mij met die vreemde meneer. De conversatie bleef slechts lauw en onverschillig. En zo keerden we huiswaarts.

Schrijver: I,Broeckx
18 februari 2023


Geplaatst in de categorie: reizen

4.5 met 2 stemmen 35



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)