Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Film "The Whale" illustreert noodlottig menselijk tekort op meesterlijke maar uiterst pijnlijke wijze

Onder de pontificale beeltenis van Koning Willem II, de grote voorvechter en liefhebber van onze stad uit de vorige eeuw, uitgebeeld in statie-uniform met een stoere degen aan zijn zijde, zijn meerdere mensen samengekomen in de "lunchcorner" van Bioscoop "Cine-Citta", uitgerust als een echt restaurant met zorgvuldige en zorgzame bediening en gemeubileerd met klassiek aandoend meubilair.

De film, die we vandaag aanschouwden, stond wel geheel in tegenstelling tot iedere verhevenheid, iedere kunstzinnige verfijning of niveau en iedere elegantie. De monsterachtig gezette hoofdrolspeler in de film "The Whale" heeft zijn hele leven op onvoorstelbare en ongelooflijke wijze geruïneerd en dit niet slechts door zijn eetverslaving. Hij ziet hier op zijn sterfbed op terug, omringd door de enkelen die hem gebleven zijn. Deze situatie leidt tot uiterst pijnlijke strijd en conflicten die bij uitstek illustreren hoe het menselijk tekort enorm kan zegevieren in uiterst noodlottige omstandigheden.....

Schrijver: I.Broeckx
4 april 2023


Geplaatst in de categorie: film

5.0 met 2 stemmen 90



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)