Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

De diepte vermeden bij etablissement "De Spaarbank"

Te midden van de Tilburgse cafés neemt etablissement "De Spaarbank" zeker haar bijzondere en rechtmatige plaats in. Het is gesitueerd aan een vijfsprong van straten. Een ruim lokaal is gelardeerd met rustieke houten tafels en stoelen en het opent het uitzicht op een oud, monumentaal pand waartegen een knoestige boom leunt. Aan de wand zwart-witte portretten van elegante heren die zeker ooit belangrijk zijn geweest.

Hier ontmoet ik mevrouw A., een oudere dame wier grijze haar en vervallen gezicht een teken is van wijsheid en gezag. Niettemin bereikt ons gesprek nauwelijks de wellicht zozeer gewenste diepgang. Het blijft hangen aan de oppervlakte als waren we beiden zwemmers, die, hoewel bewust van de diepe ondergrond, angstvallig slechts drijven en poedelen bovenop de watervlakte.

We namen opnieuw afscheid en door een beregende Noordstraat haastte ik me naar de bushalte bij het station.

Schrijver: I.Broeckx, 10 april 2023


Geplaatst in de categorie: ouderen

5.0 met 1 stemmen 79



Er is 1 reactie op deze inzending:

Naam:
Wil Heefer
Datum:
10 april 2023
Email:
hemoonline.de
Toen de Spaarbank nog spaarbank was, moest Hans er maandelijks heen met zijn moeder: rente bijschrijven, ging nog met de hand!
Hoe heet het café schuin tegenover ook weer, waar ik vaak kwam als er iets speciaals was?

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)