Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Terugkeer naar de boerderij

Na een lange wandeling door het dorp dat zozeer tot het decor van een lang verleden behoort en dat zo vaak mijn bestemming is geweest gedurende de lange, voorgoed voorbije en vergane jaren, bereikten mijn oude, grijsharige vriendin en ik het metalen, solide hek dat de toegang vormt tot de honderdjarige boerderij. De zwarte, lieve hond begroette ons en duwde zijn zachte, natte snuit in onze handen.
Op het erf zagen we het trotse, mooie beeld, uit hout gehouwen, van een kraanvogel, het geschenk van de collega's aan de man, aan de boswachter, die een veertigjarige carrière volvoerde in het belendende bosgebied. De jaren zijn in stormachtige, hoogst verontrustende en angstwekkend ijltempo voorbijgevlogen en de rust van de oude dag en de nog resterende tijd van de laatste jaren zijn ingetreden.

Schrijver: I.Broeckx, 12 april 2023


Geplaatst in de categorie: tijd

Er is nog niet op deze inzending gestemd. 100



Er zijn 2 reacties op deze inzending:

Naam:
Wil Heefer
Datum:
13 april 2023
Over die boerderij, deze is ook zo oud,uit 1920,geen boerderij meer,met een paar koeien en varkens,relikten in de kelder ontdekt,wij wonen in de verbouwde schuur,soort aanleunwoning.
Naam:
Wil Heefer
Datum:
12 april 2023
Een rustige oude dag was ook onze wens, maar het tegendeel is waar.

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)