Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Het Kattenboek

In mijn boekenkast bevindt zich te midden van de ondanks alles niet zozeer uitgebreide collectie; te midden van werken betreffende filosofie en pedagogiek, in de rij die geordend is als de rangorde in een leger en wel vrij onopvallend, het "Kattenboek".
Met zijn kleurige afbeeldingen van de wonderlijke en fraaie dieren vormde het boek eens, in lang vervlogen tijd, een verjaardagscadeau van mijn zozeer dierbare ouders. Ik huisvestte in die jaren een Siamese kat genaamd "Cosmo", als het ware een fotomodel te midden van haar soortgenoten, met lang grijs haar en grote okergele ogen. Als ik thuiskwam van mijn werk had de kat zich vaak verstopt achter de wasmachine en ze raasde ook vaak als een bezetene rond door mijn flatje.
Als een ontrouwe minnaar heeft ze me verlaten door van tweehoog uit het raam te springen. Ik zocht haar in de omgeving en in het dierenasiel, echter tevergeefs.....

Schrijver: I.Broeckx
17 mei 2023


Geplaatst in de categorie: dieren

4.0 met 1 stemmen 66



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)