Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Op bekend terrein

Op het terrein van de inrichting treft men een lusteloze, vervallen berkenboom aan en enkele bosschages die nauwelijks het leven schijnen te houden onder de gestaag neervallende regen. Dit alles biedt geen vrolijke aanblik....

De goedgunstige begeleiders wilden nog gaan wandelen met de cliënten maar het weer zat niet mee en enkelen van hen hadden geen zin in de wandeling....

Ik had een klein geschenk bij me. In het boek met de kleurige afbeeldingen dat ik meegebracht had, had mijn zeer zwakbegaafde broer de plaatjes van zijn keuze met de handen beklopt, zoals hij gewoon is te doen, vermoedelijk om uiting te geven aan de onrust en spanningen die leven in zijn ongetwijfeld ten dele verwoeste innerlijk.

Bij het weggaan zag ik hem zitten in de fauteuil in zijn schamele kamer. "Een lieve jongen zijn" had ik hem toegevoegd ten afscheid naast de gebruikelijke frase die hij zo op prijs stelt: "Ineke komt altijd terug...."

Schrijver: I.Broeckx
9 augustus 2023


Geplaatst in de categorie: emoties

4.0 met 1 stemmen 39



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)