Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Vermoedelijk nog altijd geen dementie.....

Weer is een persoon opgedoken uit de grauwe massa van de stadsbevolking, uit de voor mij doorgaans brute anonimiteit....

Mevrouw kwam aanrijden in haar scootmobiel en zij hield halt vóór de glazen deuren van de supermarkt die spoedig zouden openschuiven; grijs, lang haar, neervallend op haar schouders en rug en gebonden in een staart; bijeengehouden door een chique speld. Volgens haar zeggen hadden acht specialisten haar begeleid, echter vandaag de dag waren het er nog slechts drie; voorwaar een hele vooruitgang. Abusievelijk, als het ware per ongeluk, had mevrouw vandaag op haar voertuig koers gezet naar het Elisabeth Ziekenhuis, haar gebruikelijke bestemming waar zij "vaste klant" was en zij had ook gedacht dat het vandaag zaterdag was in plaats van zondag; vergissingen die ondanks alles toch zeker niet zouden kunnen duiden op beginnende dementie, zoals zij welgemoed en nog vol van optimisme meende.....

Schrijver: I.Broeckx, 29 augustus 2023


Geplaatst in de categorie: individu

Er is nog niet op deze inzending gestemd. 40



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)