Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Sprakeloos in het Openbaar Vervoer

Hij stapte in in lijn zeven die halt hield aan het station. Hij was van plan aan de chauffeur van het voertuig zijn bedoelingen en bestemming mee te delen, maar hij stamelde in uiterst wanhopige verbijstering en geestverwarring, stootte klanken uit en was niet in staat over het voetlicht te krijgen wat hij wilde uiten. Nodeloos, gebrekkig en hulpbehoevend gebarend en gesticulerend stond hij vooraan bij de kaartautomaat tot hilariteit dan wel compassie van de overige passagiers die ongeduldig op hem wachtten.

"Waar moet u zijn?", probeerde de chauffeur. "Het centrum?, de Bredaseweg, Goirle?" "Goirle!", bevestigde plotseling de betreurenswaardige meneer die mogelijk aan afasie leed of stomdronken of dement was. Nu het verlossende woord gevallen was, stapte hij kennelijk opgelucht en bevrijd uit en richtte zich op lijn twee die spoedig zou arriveren en haar halte aan zou doen.....

Schrijver: I.Broeckx, 18 september 2023


Geplaatst in de categorie: individu

3.0 met 2 stemmen 110



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)