Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Verwende dames (?)

Omdat ik nog moest wachten op de pedicurebehandeling had mevrouw me "gedelegeerd" en "geparkeerd" in haar tuin die gelardeerd was met weelderig groen. Er stond een houten tafel met daaromheen stoelen in stille afwachting die uitnodigde tot een genoeglijk samenzijn met familie of vrienden.

Mevrouw had me uitgenodigd in de meest populaire vrouwenbladen te lezen die kennelijk ook haar grote voorkeur genoten. Daarin paraderen de fleurige, florissante en altijd stralend lachende dames, die allemaal als volgens een standaardprocedure getrouwd zijn en kinderen hebben. Daar wordt ook veelvuldig melding van gemaakt. Dames die als het ware wegens een soort kuddegedrag welhaast allemaal kopieën zijn van elkaar. Aan wie het leven, de voorspoed en het geluk voor altijd in de schoot geworpen lijkt. Alsof de excessen van het ongeluk en van de onmenselijkheid, die overal fluks uit de grond opschieten als taai onkruid dat niet te verdelgen valt, niet bestaan...

Schrijver: I.Broeckx, 30 september 2023


Geplaatst in de categorie: vrouwen

4.0 met 2 stemmen 152



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)