Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Toen Mr. Mouncey ons bezocht.....

We schreven negentienvijfenzestig. Ik was 12 jaar oud, dochter van een klein ambtenaartje en bezocht de brugklas. We kregen bezoek uit het verre Australië; Mr.Mouncey zou ons komen bezoeken; nu een oude man maar eens een van de parachutisten die deelnam aan de befaamde operatie "Market Garden".

Met hem hebben we Arnhem en Oosterbeek bezocht waar op de groene velden de witte kruisen, die voorgoed herinneren aan Mr.Mouncey's kameraden zich tot aan de horizon aaneenrijgen.

In het chique hotel in Arnhem hebben we thee gedronken uit een zilveren kan die we aanvatten met een servet, zoals ik me herinner; bepaald uitzonderlijk voor de ambtenaarsdochter die ik was. Op het perron had Mr.Mouncey mij geleerd te tellen in het Engels en op het kaartje dat bijgesloten was bij de dure vulpen die hij na zijn terugkeer naar Australië toezond, stond vermeld in zijn bibberige handschrift van oude man: "Dear Ineke, hope you have notforgotten how to count twenty in English".

Schrijver: I.Broeckx, 4 oktober 2023


Geplaatst in de categorie: oorlog

4.0 met 1 stemmen 41



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)