Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Geavanceerd materieel (And a troublesome journey...)

De NS maakt in haar nieuwe, geavanceerde Sprinters en Intercities veel reclame voor haar nieuwe materieel. Je kunt op de schermen bewonderen hoe de langgerekte gele treinen met tweehonderd kilometer per uur als slangen over de rails kruipen en je kunt heerlijk zitten in de ijsblauwe "fauteuils"; een voorrecht dat is gereserveerd voor velen en velen maken hiervan gebruik.
Niettemin haperde het systeem tijdens mijn lange reis naar de metropool en een vrouwenstem bracht ons, passagiers, op de hoogte van de storing. Meteen waren we onderling solidair maar het voertuig zette zich na enige tijd weer in beweging en het vervolgde zijn weg over de majestueuze bruggen bij Moerdijk die ons de schitterend-blauwe watervlakte in de diepte tonen, bevaren door de trotse schepen en verder en verder tot de imposante hoogbouw van Rotterdam en Den Haag zich vertoonde.
We hadden ondanks alles onze bestemming bereikt...

Schrijver: I.Broeckx, 10 oktober 2023


Geplaatst in de categorie: reizen

3.0 met 1 stemmen 42



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)