Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Opstand en rebellie (en de kalme vrede van mijn gemoedsrust)

Als zij opnieuw haar felle opstand en rebellie op mij af wenst te vuren; als zij haar wapens weer smeedt en mij verwijten maakt over de manier waarop ik hopeloos te kort schiet in alle denkbare opzichten, stel ik daar tegenover mijn kalme, placide vrede en vreedzaamheid die is als een stille vijver in de zomer met rimpelloos wateroppervlak, door niets of niemand beroerd of aangetast, alsof de pijlen van de aanval hardnekkig afketsen op een schild; op een harnas dat ik heb aangetrokken, waarmee ik mij omgord zodat mijn tedere ziel die als vanouds rust in mijn innerlijk en die in haar kwetsbaarheid is als de beroemde "hangende luit" waarover E.A. Poe zo hartstochtelijk schrijft, niet beroerd of aangetast wordt door de pijlen die als giftige projectielen erop afgevuurd worden.....

Schrijver: I.Broeckx
15 oktober 2023


Geplaatst in de categorie: emoties

3.0 met 1 stemmen 115



Er is 1 reactie op deze inzending:

Naam:
Marja Raadt
Datum:
16 oktober 2023
Ik mis de context waarin zich dit conflict zich afspeelt.
Zou je je zinnen korter kunnen en willen maken, Ineke? Want na het lezen van jouw zeer lange zin, was ik wel buiten adem...

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)