Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

"Look what they've done to our house..."

Het huis waarin ik geboren ben; het huis waarin mijn opa en oma zich vestigden in de dertiger jaren na de teloorgang van hun zaak; dat huis is onherkenbaar veranderd.
Ik kon er niet naar kijken op Internet waar het met veel "pump and circumstance" gepresenteerd wordt aan de potentiële kapitaalkrachtige toekomstige bezitter of bewoner. De geest van de moderne tijd is in het eens zozeer vertrouwde huis getrokken en deze heeft het verziekt.

Waar zijn de oude houten "Chippendale" stoelen waarmee mijn ouders zich omringden? Waar is de secretaire en waar zijn de marmeren schouwen? In het huis aan de Gerard de Bondtstraat was ik eens kind, daar was ik jong en ik beleefde er mijn roerige tienerjaren. De genadeloze tijd heeft alles vernietigd...

Schrijver: I.Broeckx
6 november 2023


Geplaatst in de categorie: woonoord

4.0 met 1 stemmen 103



Er is 1 reactie op deze inzending:

Naam:
Wil Heefer
Datum:
6 november 2023
Zelfde met ons "house for sale" lang geleden in Berkel, waar we jaren geleden alleen de buitenkant zagen in het voorbijrijden, voordeur blauw geschilderd, prima elektrische rolluiken verwijderd, van binnen geen idee.

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)