Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Een lichte, onschuldige vorm van (euforische?) waanzin?

In het plantsoen, hier in onze Nassaustraat, dat nu overdekt is met herfstbladeren, staan de oude bomen. De esdoorn, die nu haar blad laat vallen en die haar kruin wijd uitbreidt en een andere boom, in dit seizoen geheel kaal waarvan de naam mij wegens mijn gebrekkige botanische kennis onbekend is.

Op een dag kwam ik daar een jonge vrouw tegen die me aansprak met een wel heel wonderlijke en merkwaardige mededeling. "Hoort u niet, mevrouw, dat daar een Kerstliedje weerklinkt, in die boom?"
Op deze vraag meende ik te moeten antwoorden: "Dat is toch wel een beetje ongewoon, vindt u niet?"
De dame was wellicht voortijdig al in een hogere kerstsfeer of misschien bezielde haar een lichte, vrij onschuldige vorm van een soort van euforische waanzin; wie zal het zeggen?

Schrijver: I.Broeckx, 2 december 2023


Geplaatst in de categorie: kerstmis

3.7 met 3 stemmen 70



Er is 1 reactie op deze inzending:

Naam:
Wil Heefer
Datum:
2 december 2023
Spijker op de kop: kerstwaanzin ofwel massahysterie, vooral door commercie in stand gehouden.
Over een paar weken doet men dan wel weer "gewoon".

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)