Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

"I see the needle and the damage done" (Neil Young)

Zelfs de "Afdeling Dagbehandeling" van het Twee Steden Ziekenhuis was, afgezien van de mij van oudsher bekende grote foto's in de wachtkamer van Afrikaanse jongemannen met lendendoek, bezig met het aanleggen van een vuur, getooid met Kerstversierselen, zilverkleurige guirlandes langs de wanden in de anders zo kale gangen, een paar vermiljoenrode ballen aan de klink van een deur.

De zwarte bloeddrukmeter sluit zich snel en stevig om de bovenarm. De computer verstrekt een gunstig cijfer en de thermometer geeft geen koorts aan. Dan jaagt de verpleegkundige de snelle naald in de kwetsbare bovenarm. De naald kruipt in het lichaam als een worm in het hout en brengt een lichte maar duidelijk merkbare pijn teweeg.

Men wenst mij Fijne Kerstdagen. Al jaren behoor ik tot het "interieur", ben ik "vaste klant" op de "Afdeling Dagbehandeling".

Schrijver: I.Broeckx
25 december 2023


Geplaatst in de categorie: ziekte

4.0 met 2 stemmen 43



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)