Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Terug naar de Veemarktstraat

Na geruime tijd gebruik te hebben gemaakt van haar tijdelijke, provisorische, maar tot tevredenheid stemmende onderkomen aan de Piushaven, heeft de Vincent Shop haar oude locatie weer ingewisseld voor haar voormalige behuizing aan de Veemarktstraat.

Het pand wordt omringd door de hoogbouw van Popcentrum 013 en bevindt zich als het ware in de achtertuin van de eveneens hoog oprijzende Heuvelse Kerk met haar gotische torens.

Op een nog altijd winterse dag, toen het Heuvelplein bedekt was met ijsschotsen, richtten mijn voetstappen zich opnieuw naar de nabijgelegen Veemarktstraat.

Ik snuffelde aldaar rond in de winkel toen ik achter mij een stem hoorde: "Meneer, mevrouw, mag ik er even langs?" "Ik ben geen man", repliceerde ik. De onbekende achter mij verklaarde daarop "dat hij het heerlijk vond een man te zijn". Daarop scheidden zich onze wegen.

(Uit het ruime assortiment van boeken in de wandkast had ik ondanks alles geen keuze kunnen maken....)

Schrijver: I.Broeckx
17 januari 2024


Geplaatst in de categorie: mannen

3.0 met 1 stemmen 39



Er is 1 reactie op deze inzending:

Naam:
Wil Heefer
Datum:
17 januari 2024
Email:
hemoonline.de
Weer op de ouwe stek dus, geregeld geweest.
Door ijzel ligt hier alles plat, het weer is weer de baas.

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)