Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Lieflijk maar betreurenswaardig.....

Op de zaterdagse markt is steevast de meneer aanwezig die zijn lieflijke vogels beheert en tentoonstelt in hun kooitjes die in een lange rij staan opgesteld; de arme en zozeer kwetsbare diertjes die hun vleugels niet kunnen uitslaan; waaraan het weidse en wijde luchtruim, hun geboorterecht niet gegund is; de beestjes die als vertwijfeld en nerveus hippen in de te kleine kooitjes; de valkparkietjes met hun parmantige, rechtopstaande kuifjes die mij als wanhopig en verschrikt aankijken.
Zal iemand zich nog ooit over de diertjes ontfermen? Zullen zij eens nog het twijfelachtige gezelschap gaan vormen van een eenzame?

Schrijver: I.Broeckx, 29 mei 2024


Geplaatst in de categorie: dieren

4.0 met 1 stemmen 7



Er is 1 reactie op deze inzending:

Naam:
Wil Heefer
Datum:
29 mei 2024
Email:
hemoonline.de
Inderdaad heel treurig, vogels in kooitjes hoewel ze moesten vliegen.
Wij hadden vroeger een valkparkiet, wou mijn vader, waarom geen idee. Die zijn nogal luid.
Markten: alleen op TV, hier is er geen, een groot gemis. Jaren geleden een mini-marktje begonnen nabij supermarkten, maar het autovolk koopt liever daar dus hield het al gauw op.

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)