Inloggen
voeg je hartenkreet toe

Hartenkreten

Als een kind bij Sinterklaas

"Dit krijgt u" had men toegezegd en het was alsof Sinterklaas als in mijn verre jeugdjaren cadeaus zou gaan uitdelen aan onnozele, armlastige kinderen die beschroomd en verlegen de indrukwekkende Goedheiligman onder ogen kwamen. En men toonde in de zogenaamde "modelflat" de met kraakwitte tegels betegelde badkamer, de kookplaat, de dubbele ramen en de overige voorzieningen die spoedig de onderkomen inrichting in de gedateerde maar sfeervolle en karakteristieke flats zouden gaan vervangen.

Inderdaad kwamen de gehelmde werklieden op een goede dag en ze metselden en stucadoorden, vervingen de ramen en ze plaatsten een nieuwe wand in de slaapkamer.

De kamer waarin ik tijdelijk verbleef werd een "gepasseerd station" en ik verliet deze en liet haar achter en nooit meer zal ik de trappen beklimmen naar de vierde verdieping waar het bankstel, de grote tafel en de fauteuils me omringden....

Schrijver: I.Broeckx
18 juni 2024


Geplaatst in de categorie: woonoord

1.3 met 3 stemmen aantal keer bekeken 15

Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)