Inloggen
voeg je verhaal toe

Verhalen

Overdenkingen

Ooit schreef ik korte verhaaltjes met een behoorlijke regelmaat op deze site totdat ene Trijntje haar wel zeer opdringende gedachten mij overspoelden.
Mijn zin om te schrijven verdween. Ik besloot gisteren toch weer te gaan schrijven.
Waarom en waarvoor dat zou ik niet weten, misschien om gedachten van anderen te kweken.
Denk na mensen, denk na.
Geloven zijn soms zo heel erg gemeen, kijk maar eens goed om je heen.
Ooit gedacht dat wij anders waren, maar ik weet nu dat het allemaal één pot nat is.
Het gaat om macht, om je beter te voelen dan een ander.
Om macht over een ander te hebben.
Geloof is liefde?
Aan mijn hoela...
Het zou een levenswijze behoren te zijn, meer niet.
Misschien dan toch ook maar het boeddhisme toelaten in Nederland?
We schijnen ruimte zat te hebben.
De vrijheid van meningsuiting waar ooit zo hard voor is gevochten?
Die wordt misbruikt door de diverse groeperingen.
Wel kunnen en mogen ze dan mopperen op ons.
Want als wij iets zeggen, dan heet dat niet vrijheid van meningsuiting, maar discriminatie.

Schrijver: Eva Mensch, 8 juli 2006


Geplaatst in de categorie: vrijheid

2.7 met 13 stemmen 612



Er zijn 2 reacties op deze inzending:

Naam:
Ruurd van der Weij
Datum:
10 juli 2006
Email:
r.a.van.der.weijrug.nl
Ik kan me wel wat voorstellen bij de gevoelens van Eva. Als je het gevoel hebt dat een leuk forum als dit wordt misbruikt voor het verspreiden van een boodschap van een religeuze fanaat, zodat het lijkt of de site het parochieblad van een zwarte kousen kerk is geworden, dan ben je inderdaad geneigd om daar verder geen deel meer van uit te maken.
Maar dat is jammer. Want we hebben mensen die voldoende tegenwicht kunnen brengen hard nodig. En dan het liefst geen kreten in de trant van: Godsdienst bah!, maar goed onderbouwde stukjes tegen de verbale diarree. En hoe meer anderen schrijven des te minder valt het religieuze gewouwel op.
Naam:
Outsider
Datum:
9 juli 2006
Je doet het min of meer voorkomen of het Trijntje haar schuld is dat bij jou de zin om te schrijven verdween. Dat lijkt me unfair.

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)