Inloggen
voeg je verhaal toe

Verhalen

Mijn Baas

Ik ben van beroep dienstbode.
Natuurlijk zeg ik dat niet zo hardop, het is zo dienstbaar hè.
Er moet altijd veel gebeuren, zoals de vloer, die moet heel erg schoon zijn.
Dit ter voorkoming van klein springend ongedierte.
De losse haren van de kat moeten verwijderd van alle stoffen spullen, zoals kleden en meubels.
Veel stofzuigen en poetsen, want het is erg warm deze maand.
Mijn baas ligt er niet van wakker, hij schijnt het nog normaal te vinden ook.
Zeuren kan hij wel, want het is nog een jong ventje en wil veel aandacht.
Meneer kan niet alleen buiten lopen, het risico dat hij gewond raakt door een ander is vrij groot.
Ik neem geen enkel risico en vergezel hem naar buiten waar we steeds de koelte zoeken tussen de bedrijven door.
Het is wel vermoeiend, want ondanks al mijn werk dat ik heb, voel ik mij verplicht om te kijken of hij mijn hulp niet nodig heeft.
Er zou van alles kunnen gebeuren natuurlijk.
Hij kan verstrikt raken in de bosjes, waar hij graag rondjes loopt.
De kans is dan groot dat hij erg benauwd wordt.
Dat komt door het riempje dat hij draagt ter bescherming van zijn lijf en leden.
Een speciaal riempje, zodat hij niet kan stikken.
Toch weet je maar nooit en ik ben erg gedienstig voor hem, want één mauwtje en ik ga kijken.
Wil ik even pauze, dan komt meneer dus ook binnen en genieten we samen van een verfrissing.
Gekookt water, hij zonder theezakje en ik met.
Zijn naam is Bissey en hij is 4 maanden, een dotje van een katje.

Schrijver: Eva Mensch, 23 juli 2006


Geplaatst in de categorie: dieren

3.8 met 4 stemmen 471



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)