Inloggen
voeg je verhaal toe

Verhalen

Trauma

Ik was echt als zoals anders opgestaan, had nog niets gegeten en niets gedaan.
Naar de computer was mijn eerste gang en ik zag dat er mail was.
Mail van hem en ik was zo blij.
Eigenlijk had ik dit niet meer verwacht, omdat ik voor mijzelf al uitgemaakt had, dat hij niets meer met me te maken wilde hebben.
Ook hier zat ik dus weer verkeerd.
Het lijkt er nu op alsof ik te weinig zelfvertrouwen heb.
Dat klopt soms ook wel een beetje, maar nu schrijft hij dat hij mij binnenkort komt bezoeken.
Dat betekent toch dat ik niet meer hoef te zoeken, bedenk ik me nu.
Dat deed ik altijd, zoeken naar een maatje voor het leven.
Ik heb wel zonen en vriendinnen, maar heb geen familie meer en ben alleen.
Het wordt mij nu zomaar in de schoot geworpen en ik accepteer hem nu volledig.
Ik hoef niet mee te twijfelen wat ik altijd deed tijdens mijn zoektocht.
Hij heeft een jaar geduld gehad, dan meent hij het toch wel erg serieus!
Nu hoef ik niet meer bang te zijn in de steek gelaten te worden.

Het is een trauma van mij.
Dat ik in de steek gelaten word, bedoel ik.
Dat is mij vanaf kleins af aan overkomen.
Om herhaling te voorkomen zocht ik altijd naar onvolmaaktheden bij de ander en die zijn er altijd hè.
Ik besef dit nu volkomen en ben dankbaar voor de wijze waarop ik dit kan herstellen.
Het was dus oud zeer, ik gooide mijzelf onbewust steeds een stok voor de voeten.
Vermoedelijk een verkeerde manier om mijzelf te beschermen.
Elke keer weer, nooit was die ander goed genoeg voor mij.
Altijd was er wel een bezwaar.
De geschiedenis herhaalt zich bedenk ik me nu.
Ik hoop echt dat ik nu genoeg leersituaties gehad heb en dat mij dit nooit meer overkomt.
Dat ik nu niet meer bang ben en mezelf geluk ontzeg.
Want dat was wat ik altijd deed.

Schrijver: Eva Mensch, 29 juli 2006


Geplaatst in de categorie: psychologie

2.5 met 2 stemmen 505



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)