Inloggen
voeg je verhaal toe

Verhalen

Singles

Een artikel op pagina 2 van de krant vertelde mij dat er steeds meer singles komen in Nederland. Dat wekte mijn verbazing. Want ik had eigenlijk verwacht dat sinds de late jaren-80 het aantal singles juist zou zijn afgenomen…

Het was mij in winkels wel al opgevallen. U ook? Er zijn singles te kust en te keur. Sommige winkels hebben er zelfs eens speciale afdeling voor. Daar ben ik tegen: ik zie geen enkele noodzaak om singles apart te zetten. Zeg nou zelf: is een single tweederangs? Singles bieden juist ongekende voordelen. Bij voorbeeld als het gaat om wonen. In de thuissituatie hebben singles als pluspunt dat ze weinig ruimte vragen. Ik bedoel maar…

En hebt u zich dít weleens gerealiseerd? Singles komen in alle landen en culturen voor: Michelle uit Frankrijk, Anne uit België, Suzanne uit Holland en Norman uit Groot Brittannië. Werkelijk overal kom je ze nog tegen.

Maar de single stelt mij ook regelmatig voor een raadsel. Ik lig nachtenlang te woelen in bed. Er komen nog maar weinig columns uit mijn handen. De aardappelen verpieteren in de pan. Verstrooid geef ik de cactus drie keer per dag water. Want ik pieker en filosofeer: als we het hebben over penetratie moet worden geconstateerd dat juist bij singles het gaatje meestal veel groter is. Kan iemand mij vertellen hoe dat komt? Zodat eindelijk de laatste vraag die het leven mij nog stelt beantwoord is?

En in het krantenartikel miste ik een belangrijk vergelijkend gegeven. In het artikel viel niets te lezen over de toe- of afname van het aantal elpees…

Schrijver: Driek Oplopers, 3 oktober 2006


Geplaatst in de categorie: humor

2.3 met 3 stemmen 584



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)