Inloggen
voeg je verhaal toe

Verhalen

Decemberdrukte

Een mens moet soms heel wat doen om zich staande te houden.
Je dient structuur in je leven aan te brengen en denk alleen maar eens aan vriendschapsbanden onderhouden.
Denken aan verjaardagen, aan ziektes in een bepaalde familie, de zielsroerselen van je vrienden.
Het is een heel gedoe om dat allemaal te onthouden..
Toch moet dat in mijn beleving, omdat ik anders zou verworden tot een eenzame kluizenaar.
Dat is nu precies wat ik wil voorkomen.
Dus dit mens trekt geregeld haar adressenboekje en bekijkt wie er enige aandacht behoeft.

In de maand december heeft iedereen het ineens verschrikkelijk druk.
Dat betekent voor mij dat ik ruimschoots van te voren ga plannen met de plannen die ik heb voor de feestdagen.
Ik zou niet graag alleen zijn dan.

Omdat één van mijn zonen onregelmatige werktijden heeft, kan ik op hem niet rekenen met de kerst.
Gelukkig heb ik al gehoord dat hij met Oud en Nieuw komt..

De jongste is nog alleen en voor hem reserveer ik een dagje met de kerst, of als hij wil de hele kerstvakantie.
Dan bedenk ik me dat hij met zijn katje in zijn maag zit.
Hij laat dat diertje niet graag alleen, dus weer een geregel om te kijken of er iemand beschikbaar is dit diertje te halen.
Want in de trein zo een mauwerd is ook niet alles.
Dan krijg je vervolgens te horen dat de betreffende chauffeur ook met kerst alleen is.
Natuurlijk nodig ik die dan uit voor een dagje.
Zo heb ik dus al minimaal 2 dagen gevuld.

Toch moet ik er wel voor zorgen dat ik de zondag voor de kerst vrij houd voor mijn vriendinnen, twee van hen zijn ook alleen en hebben hun familie ook elders wonen.
Ineens besef ik dat ik nog een kennisje voor begin december heb uitgenodigd.
Ik kom eigenlijk om momenteel in de afspraakjes.
Vermoedelijk doe ik het fout.
Natuurlijk kan ik gaan zitten afwachten of iemand mijn eens uitnodigt, maar dat vind ik eigenlijk te riskant.

Stel dat men denkt dat ik zelf mijn dagen wel vul, wat dan.
Als ik niets regel dan zit ik vast alleen met de kerst.
Of zal ik het er volgend jaar eens op wagen?
Het lijkt me dan wel goed een reserveplan in te bouwen.

Misschien is het zo gek nog niet eens een dagje alleen te zijn.

Schrijver: Eva Mensch, 1 december 2006


Geplaatst in de categorie: algemeen

2.8 met 8 stemmen 893



Er is 1 reactie op deze inzending:

Naam:
verf.
Datum:
2 december 2006
Email:
verfotogmail.com
Van kindsbeen af worden de mensen belast met de zorg voor hun eer, hun welzijn, hun vrienden en zelfs nog het bezit en de eer van hun vrienden. Men overstelpt ze met bezigheden, met het aanleren van talen en met lichaamsoefeningen, en men brengt hun aan het verstand dat ze niet gelukkig zijn als hun gezondheid, eer en welstand en dier van hun vrienden niet in goede staat verkeren, en dat zij ongelukkig worden zodat er ook maar iets aan hapert; zo legt men hun taken en bezigheden op waardoor ze van 's morgens vroeg in de weer zijn.
Dat is wel een eigenaardige manier om hen gelukig te maken, zult u zeggen.
Wat moet men dan niet doen om hun ongelukig te maken.
Blaise Pascal fr171

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)