Inloggen
voeg je verhaal toe

Verhalen

DE SCHELP

De deurbel ging en ik was echt verrast toen er een bode voor de deur stond.
Een pakje voor mij en van wie…???
Het was erg licht en ik kon me echt niet bedenken wie zo iets zou doen.
Ik heb een vriendin die met de kerst altijd iets geeft, maar nooit stuurt ze dat over de post.

Ik zag allemaal verfrommelde papiertjes in het doosje en dacht eigenlijk aan een grap, want het doosje zelf woog wel iets, maar verder??
Toen zag ik opeens de zeer aparte schelp.
Verbaasd over wie mij nu een schelp wilde sturen bekeek ik de inhoud iets beter.
Er zat een briefje bij van mijn zus uit Australië, die het op een vraag van haar oudste zoon mee genomen had naar Nederland.
Ze was het bij haar bezoek aan mij vergeten mee te nemen en stuurde het nu alsnog op..
Het is van mijn favoriete neef bedacht ik me toen en ik was er stil van.
Het was de tweede keer dat ik iets van schelpen van hem kreeg.
12 en half jaar geleden, allemaal schelpjes ingepakt, die ik op weg naar huis, pas in het vliegtuig mocht open maken.
Deze waren ook van Luke, die toen ongeveer acht jaar oud was.
Nu dan weer deze schelp.
Ik vind het heel bijzonder dat hij aan mij denkt en me iets wl geven.
Ik dacht nog wel dat zijn bezoek 2 jaar geleden aan Holland een complete flop was geworden.
Wat vergist een mens zich dan.
De schelp heeft nu een ereplekje in mijn kast.

Weliswaar vastgeplakt, want ik heb een jonge kat die overal aan zit en het liefst alles van de kast wil gooien.
Ik heb het druk met hem, nooit heb ik geweten dat het opvoeden van een kat vindingrijkheid en consequent zijn inhield.
Het gaat gelukkig wel steeds beter en vastplakken van kostbare voorwerpen helpt daar zeker weten bij.

Nu heb ik dus een vastgeplakte schelp in mijn kast.
Een schelp waar ik deze kerst veel naar zal kijken.
Het betekent voor mij dat een jongetje van 8 mij 12 en een half jaar geleden erg lief vond en dat hij dat nog steeds vindt.
Hij woont aan de andere kant van de wereld en vindt mij een lieve tante.
Het wordt een mooie kerst, ik ben een geliefd mens, want dat zegt mij deze schelp.

Schrijver: Eva Mensch, 21 december 2006


Geplaatst in de categorie: familie

2.0 met 4 stemmen 441



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)