Inloggen
voeg je verhaal toe

Verhalen

Met de tv naar bed

De radio is de pest voor mijn seksleven. Lig ik in bed met de radio aan, hoor ik in 'Met het oog op morgen' het geneuzel van bij voorbeeld Mieke van der Weij. Om een of andere reden word ik daar niet erg opgewonden van. Sterker nog, als ik al opgewonden was, is het dan wel gedaan met de pret. Is de tv wellicht een alternatief? Ik vrees van niet, want een onderzoek van Casema naar de invloed van televisie in de slaapkamer dient mij bepaald niet tot troost en inspiratie…

De meerderheid van mensen met een weinig actief seksleven vindt in de slaapkamer hun tv interessanter dan seks met hun partner, zo meldt het onderzoek. Ooit kende ik een beeldschone Engelse vrouw. Ze woonde in Stanmore en heette Nova. Echt, ik verzeker u, ik vond haar veel interessanter dan welke actualiteitenrubriek op tv dan ook!

Een derde van de mensen met een actief seksleven gaat af en toe vroeg naar bed, en zet de tv dan aan. Dat is dan de inleiding tot een wilde nacht, naar het schijnt. Ik vind dat maar raar. Want hoe opgewonden word je nou van al die medische programma’s op tv, waarin ze je de engste ziektes laten zien? En juist als ik mijn liefje eens stevig vast wil pakken, schiet ik in de lach. Want dan verschijnt de EO op het toestel, met Nederland Zingt. Ik verzeker je, die kop van Arie van der Veer met zijn zalvende geneuzel, nee, erg geil word ik daar niet van. En met zo’n dominee loop ik schaterlachende de kerk uit! En sinds ze die heel erg lange mevrouw hebben afgeschaft, vind ik de weersvoorspelling van het NOS-journaal ook maar zozo.
En De Rijdende Rechter? Mwah. Of Herrie in de Keuken? Nee, ik wil juist Herrie in de Slaapkamer. Snap dat dan toch! En op zondag, juist als ik vroeg naar bed ga en erg stoute dingen lig te verzinnen: het Schaep met de vijf Pooten… Wat moet ik in Hemelsnaam met vijf poten in mijn bed? Doe mij maar gewoon één leuke vrouw…

Een week of wat geleden werd ik gebeld door een juffrouw van een onderzoeksbureau. Ze wilde weten wat mijn mening was over seks op de televisie. Beleefd heb ik geantwoord: “Ik heb het een paar keer geprobeerd, maar we zijn iedere keer van het toestel afgelazerd. Ik heb mij daarbij zelfs lelijk bezeerd en ben er dus geen voorstander van. Goedenavond, mevrouw.”

Tevreden omdat ik weer iemand van dienst heb kunnen zijn, hing ik op, en draaide me op mijn zij. Een lange en onrustige nacht tegemoet…

Schrijver: Driek Oplopers, 26 december 2006


Geplaatst in de categorie: humor

2.5 met 4 stemmen 541



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)