Inloggen
voeg je verhaal toe

Verhalen

The WIZ

De cassière was een vrouw van midden 50 met een onder alle omstandigheden houdbaar permanentje in een moderne kleur.
Parttime aan de slag dus lekker meegenomen met het oog op extraatjes voor haar 6 ( ZES ) kleinkinderen, waar ik haar tegen de klant voor mij over hoorde uitwijden.
Heeft u een bonuskaart..koopzegels..?
En of ik nog zegels voor The WIZ wilde.

De Wiz..?
De Wizard of Ozz, een musicall..
Oh, een MIOEZIKAL, zei ik en trok quasi grappig een vies gezicht.
Ze draaide haar hoofd weg van de kassa en bekeek me met beginnende ergernis.
Een weirdo, schatte ze in.
Zo een die de laatste RTL Boulevards gemist had.

En hoe werkt dat dan..met die Wiz ?, vroeg ik.
Bij een volle kaart krijgt u het tweede kaartje gratis.
Oh, maar moet ik dan het eerste kaartje zelf betalen..?
Ja natuurlijk.
Oh, ja want ze zijn wel goed, maar niet gek bij de WIZ.. hè..
Nee natuurlijk niet..
Maar ja, dan moet ik er ook nog heen, naar die WIZ..
JA..allicht!
Haar lichte ergernis sloeg door naar irritatie.
En.. waar is dat dan, de WIZ ?
In Scheveningen.., wist ze onmiddellijk.
Een liefhebster .Ik zag haar al zitten, Stalles , in een blote musicall jurk.

In een flits het gezicht van de vrouw achter me. Ze stond op het punt me te verzoeken mijn zegels aan haar te overhandigen.
Zoals dat ook ging bij mijn zegels voor kleine zeemeerminnen voor in bad, de poppenkastpoppen en de film voor half geld.
Ze durfde nog niet, maar zou mijn aanstaande weigering zeker bij de cassière in herinnering brengen als ik buiten gehoorsafstand zou zijn.

"Nee dank u, geen zegels, ik heb een hekel aan MIOEZIKALS."

De cassière nam me op met de blik van een Polynesisch dorpshoofd dat net besloten heeft een dissident lid uit de stam te verwijderen.

En gelijktijdig met het boerenslimme lachje dat op haar gelaat doorbrak, kwam haar wraak, hardop:
"Oh, maar als u kleinkinderen krijgt dan moet u dat wel leren hoor, van musicalls houden.
Ze zijn er gek op. Ik heb er al 6..!"

MAT in één zet.
Daar stond ik in mijn hippe leren lasje met kleurige kashmirsjaal.
Every inch de jeugdige geemancipeerde boodschappenman zonder lijstjes,
alsmede geroutineerd inpakker en behulpzaam voor ouden van dagen.
Hoewel over de houdbaarheidsdatum nog hooguit aankomend middelbaar in mijn eigen ogen.
Kleinkinderen..!

"Inderdaad leuk jasje, maar ja dat hoofd hè..",
was thuis het commentaar van de liefste..
Vrouwen..je wint het nooit.

Schrijver: Trawant, 31 maart 2007


Geplaatst in de categorie: humor

1.5 met 11 stemmen 689



Er is 1 reactie op deze inzending:

Naam:
Natasja
Datum:
2 september 2007
Email:
ratelaartjehotmail.com
Haha! Geweldig, tja vrouwen..

Ze zijn er nu eenmaal, met als mioezikals!
Die dame moest waarschijnlijk gewoon even voor een momentje haar kleinkinderen kwijt ;-)

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)