Inloggen
voeg je verhaal toe

Verhalen

Brievenbus

Natuurlijk heb ik als zovelen een computer, en natuurlijk heb je dan vanzelf een mail-account zoals dat zo netjes heet. Het betekent domweg dat je een soort van bereikbaar bent voor andere mensen die net als ik ook zo'n apparaat hebben en is dus zeg maar de brievenbus van de computer met dát verschil dat je geen postzegel nodig hebt, alleen maar zoals ik net als zei, een mail-account van een provider en dát wil weer zeggen, dat zo'n grote jongen die adverteert en in het bezit is van een grote server (en dat is weer zo'n ding dat in een bewaakte kast staat en die iedereen kan voorzien van post zeg maar) en die server tja als ménsen daar aan gaan zitten die er beter áf kunnen blijven, dan worden we opgezadeld met een probleem. Nou kun je altijd wel problemen oplopen, als je teveel post/mail krijgt, dan kán zo'n bus of box vol gaan zitten, maar dat heb je ook als je met vakantie gaat, de boel blijft binnenkomen, en als je een goeie buur hebt, die je bus ( waar de papieren post in gaat) leegmaakt, dan heb je daar dus geen omkijken naar, maar met je computer, tja dat is een ander verhaal, die post/ mail is zo persoonlijk (behalve de spam dan) dat moet met ( sleutel) een wachtwoord en een toegangsnaam worden geactiveerd en misschien is dat maar goed ook, zo kunnen er geen mensen bijkomen die er niks mee te maken hebben...net als met je brievenbus, daar kun je alleen maar mensen toelaten die je vertrouwt en anders niet.

Nou heb/ had ik al járen een mailadres van die man die adverteert met dat paarse jasje, Fred ik heb het al zolang dat in het begin ik nog moest inbellen, weet iemand nog wat ik bedoel? Je moest langer wachten, vanzelf en het liep 'over' de telefoonlijn, dus mensen die je dan op dat moment belden tja die troffen je 'in gesprek' aan en dat kon je maar beter niet te lang doen, want dat kon aardig in de kosten lopen. Maar de vooruitgang staat voor niks, want nu zijn we allemaal zóver, dat we dat allemaal niet meer nodig hebben, geen inbelverbinding maar een supersnelle verbinding zonder in te hoeven bellen. Nadat ik heb overwogen om ( na mijn verhuizing) dan maar álles ( want ja die Fred he) van dezelfde provider te nemen, liep ik al tegen nare dingen aan, spullen die niet kwamen, mensen die niet belden, kortom, narigheid, dus na 3 maanden gaf ik het op en ging naar een ander waar binnen de kortste keren alles wel geregeld was en dat was mooi. Ik blij, maar ik hield natuurlijk wel dat bewuste account aan, want ja, daar kreeg je warme gevoelens bij, dat heb je al zolang, dat wil je niet kwijt, dat koester je..In het begin kostte het 1 gulden 95 cent echt waar, dat betaalde ik in het begin..Nu mag het een beetje meer zijn en dat weten ze bij Fred ook, want een simpel mailaccount daar betaalde ik ( tja die nostalgie hé) nu € 4.95 voor elke maand opnieuw heel braaf en het werd automatisch van mijn rekening afgehaald dus ook daar geen problemen.

Dat is dus op 31 januari als de Koningin jarig is en 70 jaar wordt dat is op dezelfde dag als Peter R de Vries komt met een onhullende mededeling, dan gebeurt er iets waar ik nog net niet van de stoel afval, waar ik ook geen voorpaginanieuws mee haal, waar niemand de schuld van heeft (tuurlijk niet) wat weer typisch zo'n actie is, waarvan men denkt, dit komt omdat mijn pc ziek is, er verschijnt namelijk in beeld dat mijn account is geblokkeerd en ik denk dat er een virus in mijn computer zit, want ja dat kan natuurlijk wel. Probeer ik ook nog in te loggen want ja, dat kan ook nog...niks dus.

Nou ben ik in de gezegende omstandigheid dat mijn eigen kind een computerbedrijf heeft en als mijn apparaat dus denkt doe het zelf maar, dan haalt hij de ziektes er weer uit, geweldig toch? Daar waar ik dus vroeger aan zijn bed zat als ie een kinderziekte had, of die keer dat ie in het water geduwd was, daar maakt mijn kind nu mijn tja zeg maar kindje weer beter...wel fijn toch? Maar ja, nu viel er niet zoveel beter te maken want mijn account tja dat is geen ziekte want die was gewoon geblokkeerd, opgeheven zeg maar en dat zonder dat ik daar actie voor had ondernomen. Nou als dan blijkt dat dit gebeurd is zonder duidelijke aanwijsbare reden dan zit er niks anders op dan telefonisch contact te zoeken met de helpdesk van Fred die van het paarse jasje weet je wel?

Schrijver: An Terlouw, 1 februari 2008


Geplaatst in de categorie: internet

2.8 met 6 stemmen 250



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)