Inloggen
voeg je verhaal toe

Verhalen

Bij de dokter

Dag dokter.
Meneer Trawant, gaat u zitten.
Wat scheelt eraan.
Ik kom er niet door, dokter.
Ach. 'n feestdagendipje..maakt u zich geen zorgen. Na 1 januari is alles weer voorbij.
Nee dokter het is erger..het wordt almaar meer en het stapelt zich op, vandaag wéér een kilo erbij.
Maar meneer Trawant, ook al zijn het dé Feestdagen, met hun morbide voedselterreur, u hoeft toch niet álles op te eten.
Eten, dokter ik kom niet eens aan eten toe. De hele familie zat gezellig aan de konijnenpaté en ik...Ik heb me op kerstavond op mijn studeerkamer opgesloten om in iéder geval 'n beginnetje te maken.
Waarmee dan in Godsnaam ?
Lezen dokter, letters. Het kerstnummer van HP de Tijd, 2 keer een dúbbele december editie van Vrij Nederland, de Groene, de nieuwe Hollands Diep net in de bus en ik lag al een nummer achter. De weekendbijlagen van de kranten van de afgelopen maand, en vandaag alweer de nieuwe vuistdikke zaterdag edities.
Dan laat u die toch even liggen.
Kan niet dokter..want ik moet ook de Avonden nog voor oud en nieuw uitlezen, doe ik elk jaar.. en dit keer in die sublieme uitgave met tekeningen van Dick Matena, en dan nog 657 bladzijden met de lotgevallen van de familie Meijer, prachtig boek dokter..moet u echt eens..net als Schaduw van de wind, ik ben al op pagina 109..
Hou op met lezen meneer Trawant, ga TV kijken..
Dat durf ik niet Dokter..
...?
Ik kan niet kiezen. 135 films, die ik allemaal zou willen zien..De man bijt hond marathon, heb ik alweer gemist. Paul de Leeuw marathon, moet ik nog even terugkijken op Internet. In Europa 2e serie, nog geen aflevering van gezien .Freek de Jonge, opgenomen..vanavond van Muiswinkel en van Vleuten en straks ook nog ook nog eensYoup..en dan al m'n weblogs en de nieuwste You Tube video's, de top 2000 is alweer bij 1500.. De Klassieke muziekdagen op radio 4 beginnen morgen..

Menéér Trawant, ik schrijf u een maand absolute media stilte voor..boswandelingen, Kundalinimeditaties en groene thee..en u houdt zich eraan.
Ja dokter, dank u dokter..
Eh meneer Trawant..
Ja dokter ?
Wat hebt u daar onder uw trui ?
Oh dát…de laatste jaargang Arts en Auto, wat oude Viva’s en een Donald Duck, dokter..
Wilt u die dan wel onmiddellijk terugleggen in de wachtkamer ..en nu wégwezen !

Schrijver: Trawant, 28 december 2008


Geplaatst in de categorie: actualiteit

4.0 met 13 stemmen 422



Er zijn 2 reacties op deze inzending:

Naam:
Günter Schulz
Datum:
30 december 2008
Email:
ag.schulztiscali.nl
Gaaf! Herkenbare (schijn)drukte humoristisch op de korrel genomen en daarom heb ik het ook met dikke binnenpret gelezen. ;-)))
Naam:
Iris
Datum:
28 december 2008
Humor! Dat heeft een mens nodig :-)

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)