Inloggen
voeg je verhaal toe

Verhalen

Snowworld!

Dat was lachen zondag!
Mijn vriendin en ik gingen voor het eerst skieén in Zoetermeer.
We namen een proeflesje en dat was leuk.
We stonden op elkaars lang latten en moesten zijdelings een klein heuveltje op.
Mijn vriendin, die slecht luistert, gleed telkens terug.
Dus ik deed voor hoe het mij uitgelegd was.
"Verzin je dat zelf?"zo vroeg ze. "Nee,"zo antwoordde ik "Dat is ons net uitgelegd!"
Na 50 minuten oefenen gingen we de ski-helling op voor beginners.
Remco, de leraar, legde uit dat je door het touw vast te pakken, naar boven gehesen werd en halverwege los moest laten en je ski-latten snel dwars moest zetten om niet achteruit weer naar beneden moest glijden.
Mijn vriendin ging all-the-way naar boven, terwijl Remco met een pion op de helft stond.
"Mis ik er één?"zo vroeg hij ons.
"Ja, mijn vriendin, die staat helemaal daarboven!"zo wees ik hem.
Dus moest ie haar gaan halen. Voorzichtig, remmend achteruit skieénd kwam hij met haar naar beneden.
Al bochtjes makend en remmend moesten wij dan een langzame afdaling maken.
Ik keek eerst liever wat af.
Mijn vriendin echter zou wel even als eerste gaan. Ze schoot recht vooruit zonder bochtjes of remmen want goed luisteren is niet haar sterkste kant!
En daar ging ze met een bloedgang, gillend van angst de heuvel af!
Hoe te remmen? Waarom bochtjes maken?
Dat was volledig langs haar heen gegaan. Beneden kwam ze dan ook in botsing met een "snowborder". En toen durfde ze niet meer.
Ik, echter had net zin om na de les alles in praktijk te brengen en nog een poosje te oefenen. En raadde haar aan eerst enkele meters met de touwlift naar boven te gaan, goed uit te kijken en dan naar beneden en zo iedere keer enkele meters hoger. Maar toen ik na anderhalf uur in die schoenen koude voeten kreeg en naar huis wilde, ging ze graag mee!

Schrijver: Melinda Bouwman, 20 februari 2009


Geplaatst in de categorie: algemeen

2.0 met 2 stemmen 568



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)