Inloggen
voeg je verhaal toe

Verhalen

In memoriam Joseph Brodsky (1940 - 1996)

'En van waaruit moet het nu verder?' J. B.

Dichten zonder te denken te zien mat u af krijs jubel voor het ochtend wordt doodnormaal vlinderslag langzaam breeduit leren liefhebben zinderen in kwabben die niet denken niet denken zachte kleurenfontein in het grenzelooszwarte kille onbestaanbare dwergpapegaaien of origami-vogels ja dansende woorden ( dat ben ik ) in een gietvorm zijn niet te denken branden te star voor onze woorden wees inktvis op het droge en verlaat mijn heelal! het lukt het lukt brood op de plank zou in een ijzeren hersenpan versmelten kunnen als vuur in een donker oerwoud lichten op sidderen rillen in het voetspoor van miljarden zielen openbarsten angstloos kwetsbaar schouderophalend bijten grootvader zeggen maar ik luister naar niemand kanaries misschien aap leeuw omvallen olifant kreet van de overzijde drilpudding zijn op smaak gemaakt met warme bessensap en dromen van slagroom dromen als vloeistof woorden rammelen als spijkers in uw paarden gespierd hun benen rennen vooruit de vlammenwerpende kometen razendsnel onnaspeurbaar oneindig mysterieus moed van schijnbare dwaasheid klimop klimaf richt u op het bittere duel. En garde, psychedelische troepen! meute termieten zaagselkoppen valse richtingaanwijzers strompelbazen karakterloze drildemonen duik op tijd terug kweek nieuwe tentakels scherm met de kinderen van verjaardagscadeaus afkloppen op het trieste papier dat zelf anders maar stom blijft dank u voor de ellende het spettert flikkert op bootjes van bladeren in een wind van boven strijdbare nacht in vochtig van mist donker door het ontbreken van de zon jaag als een krankzinnige zoek die lichtbol kosmos worden verban uzelf niet naar het kamp van zelfdoding maar sla uw vleugels uit met degens voor de paarden voor de koets van de vergetelheid de woorden verbrokkelen worden krijt afkloppen die zaak en ga door smijt verfklodders knalt waar zij u breken belagen verzet u adem in de zuurstof voor de vrije ziel Het Eeuwige Nu span strakke bips op het kleed op het bos bries mee klim in het extasebit van de onzekere verlangens ruimte zijn en niets weten in godsnaam niets weten en dichten dichten als collectieve bodylifters onzinnige zandlopers lazer op en garde!

Schrijver: Joanan Rutgers, 30 juni 2009


Geplaatst in de categorie: literatuur

2.3 met 3 stemmen 151



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)