Inloggen
voeg je verhaal toe

Verhalen

de prins op een pony

“Zoeken en de moed niet opgeven.
Vertrouwen dat je het ooit zult vinden”.
Waar had ze het allemaal over, bedacht ze.
“Dat is heel persoonlijk, net waar je wensen liggen”.
De vrouw in de bus ratelde maar door, alsof het onmogelijk geworden was haar mond te houden.
Ze vertelde haar een uitgebreid verhaal met allerlei wijsheden die ze met verve over haar uitstrooide.
“De wens is de vader van de gedachte”, ging ze verder.
“Sommige mensen zoeken de speld in de hooiberg, sommige mensen de prins op het witte paard.
Maar je moet nooit vergeten dat je altijd vol zelfvertrouwen en een goed respect voor jezelf op de eerste plaats dient te zetten”.

Het waren inmiddels een hele stapel raadgevingen geworden, waarvan ze de meeste ooit wel eens gehoord had.
Glimlachend en met haar gedachten naar binnen gekeerd, vervolgde ze haar reis.
Eigenlijk had ze zo'n stil bandrecordertje mee moeten nemen.
Dan had ze alles nog eens kunnen beluisteren.
Het was echt heel grappig om de vrouw nog te horen zeggen:
“Ik heb mijn prins op een pony gevonden, maar hij woont veel te ver, dus zal dat wel niets worden. Toch houd ik de moed erin en weet zeker dat ik misschien vanmiddag al de prins op het witte paard zal tegenkomen”.

Het was het laatste wat ze de vrouw hoorde zeggen, omdat ze te ver was afgedwaald in haar eigen gedachten.

Het was een heel bijzonder dagje geworden, maar ze bedacht dat het allerbelangrijkste in het leven toch wel de liefde was en er waren dus meerdere manieren te vinden, waar je je geluk in zou kunnen vinden.

Het hoefde dus niet perse een prins op het witte paard of op een witte pony te zijn.

Schrijver: Eva Mensch, 30 oktober 2009


Geplaatst in de categorie: vrouwen

4.6 met 11 stemmen 286



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)