Inloggen
voeg je verhaal toe

Verhalen

Olifant en Muis deel1 Broccoli

‘Ik wil onze verhaaltjes opschrijven,'zei Olifant.
‘Nou dan doe je dat toch,' zei Muis. Zij liepen over het dijkje waar ze altijd hun wandeling maakten. Het was koud winterweer. Muis had haar sjaal om haar hoofd gebonden als een Turks vrouwtje. Ze liep stevig door. Olifant kon haar haast niet bijhouden.
‘Ik schaam me er een beetje voor,' zei Olifant.
‘Waarvoor?'
‘Om ze op te schrijven'
‘O,je hebt het nog over de verhaaltjes'
‘Ja'
‘zeg dat dan'
‘Ik was er nog over aan het nadenken'
‘Jij zal eens niet nadenken. Leef toch eens Olifant'
‘Olifant keek bedrukt. De vijver van de eenden en de ganzen zag er koud en verlaten uit. De lucht was grijs. Niemand leek plezier te hebben in deze zondag'
‘Ik kan best wel een heleboel opschrijven, maar het wordt zo kinderachtig'
‘Wat had jij dan gewild'
‘Ik had een roman willen schrijven.'
Olifant rolde met zijn ogen bij de gedachte aan de grote roman waar hij steeds opnieuw aan begonnen was. Hij had zich zelf altijd kunstenaar gevoeld.
‘Jij hebt niet genoeg fantasie,' zei Muis. ‘Jij wilt te dicht bij de realiteit blijven.'
Olifant zuchtte. Er was niemand die zo machtig kon zuchten.
‘Dat vind ik het leukste,'zei Muis,'fantaseren. Niet geremd worden door iets. Lekker fantaseren.'
Ze waren bij aan het eind van het meertje gekomen.
‘Zullen we terug gaan?' vroeg Olifant.
‘Als jij dat wilt.'
‘Ja, ik heb zin om aan de verhaaltjes beginnen.'
Olifant zag zich al zitten achter zijn schrijfmachine. De hele avond ratelen tot alles er uit was.
Maar geen roman, dacht hij, dat kan ik niet.
Muis dacht ondertussen na over het eten. Ze had bloemkool of broccoli. Bij broccoli paste tomatensla. Misschien was kipfilet met een mosterdsaus wel een idee.
‘Wat heb jij liever: bloemkool of broccoli, vroeg Muis.
‘Ik vind het allebei lekker.'
‘Dat vraag ik niet.'
‘Olifant was in gedachten bij zijn verhaaltjes. Het moest toch een soort roman worden...een dierenroman dan maar, dacht hij.
‘Geef me nu eens antwoord,' zei Muis.
‘Broccoli,'zei Olifant. 'Ja, doe maar broccoli'

Schrijver: melvijn, 29 juni 2010


Geplaatst in de categorie: dieren

4.0 met 3 stemmen 110



Er is 1 reactie op deze inzending:

Naam:
Wee
Datum:
30 juni 2010
'Olifant keek bedrukt', zie het zó voor me. Ik houd nu al van hem!

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)