Inloggen
voeg je verhaal toe

Verhalen

Olifant en Muis deel 3: BRUILOFTSSTOET

‘Moet je eens kijken,' zei Muis. Ze haalde een plastic doosje te voorschijn met een knuffelbeest,‘ Als je het aait gaat het miauwen.'
‘Maar je zou toch geld geven,' zei Olifant.
‘Dat heb ik ook bij me, maar dit kon ik niet laten liggen. En ik weet zeker dat Gerrit en Mientje het ook leuk vinden.'
‘Ik wil niet te laat komen,' zei Muis, ‘je weet het niet met die files.'
Ze stapten in de auto, zeker een uur te vroeg.
Gerrit en Mientje wilden dat iedereen die voor de trouwerij uitgenodigd was naar hun huis kwam en vandaar af zouden ze in een stoet naar het stadhuis rijden.
‘Ik vind het idioot,' zei Olifant.
‘Ik vind het leuk,' zei Muis, ‘jij bent niet romantisch.'
‘Ik ben best romantisch, maar dan op mijn manier.'
‘Nou, daar heb ik anders nooit wat van gemerkt.'
Olifant had zijn tweed jasje aan met een hemelsblauw overhemd en een gele das met blauwe noppen. Het was de enige das die hij had. Het stond heel feestelijk.
In Muishoven stonden ze voor de deur de auto te versieren, waarmee het bruidspaar de tocht naar het stadhuis zou ondernemen. Het was een lage witte Porsche. De vader van de bruid was bezig gele tulpen op de motorkap te bevestigen.
'Waar is het bruidspaar?' vroeg Muis.
‘O, even foto's maken, bij het bruggetje'
Dat doen ze in Muishoven. Je bruiloftsrapportage begint met een foto op het bruggetje. Zij zit op de leuning van het bruggetje en hij staat er naast met zijn arm om haar heen.
Even later kwamen het bruidspaar terug.
De bruid was groot en fors. Ze had een bordeauxrode jurk aan van glanzende gladde stof met veel opsmuk aan de randen. Ze leek op een overopgemaakte bonbon. Daarnaast stak de bruidegom schriel af. Hij was een klein en wat ouder met een spits snuitje. Voor de gelegenheid had hij een glanzend zwart jasje aan met een anjer in het knoopsgat. Onder het jasje droeg hij een rood overhemd zonder das. Hij glimlachte de hele tijd alsof hij van fluweel was.
De bruid had rode koortsvlekken die vanwege haar laag uitgesneden jurk goed te zien waren.
‘Ze is zenuwachtig,' fluisterde Muis.
‘Snap ik niet,'zei Olifant, ‘Dit is toch de mooiste dag van haar leven.'
‘Ik snap het heel goed,' zei Muis, ‘jij hebt geen inlevingsvermogen.'
Iedereen ging naar de auto's. Alle auto's kregen een witte anjer op hun antenne en zo reden ze naar het stadhuis.
Een vrachtwagen met dennenbomen wrong zich tussen de stoet.
‘Hè, kunnen de mensen niet opletten,' zei Muis verontwaardigd.
Ze begon te toeteren, maar de chauffeur maakte geen aanstalten om op te krassen.
Alle auto's in de stoet begonnen nu te toeteren. En zo reed de optocht door de straten van Muishoven, waar niemand op of omkeek.
Bruiloften waren er elke dag.

Schrijver: melvijn, 3 juli 2010


Geplaatst in de categorie: dieren

4.0 met 2 stemmen 2.061



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)