Inloggen
voeg je verhaal toe

Verhalen

De oude TV

“Wil je een tv”; vroeg de jongeman aan zijn tante, “hij is nog maar 5 jaar oud en is 100 herz en heeft een mooi groot scherm”.
“Nu ja, ik weet het niet hoor”; zei ze, “de mijne doet het nog goed.
Ik heb hem al tien jaar en hij is erg duur geweest.
Ik heb ook 100 herz, ik nam hem voor mijn ogen omdat dat beter schijnt te zijn”; zei ze.
“Het beeld is ook inderdaad rustiger voor je ogen”.
“Jammer”; zei hij, “ik wil zo graag een plat scherm en dan is het na 5 jaar deze tv, wel erg vroeg om al weer geld uit te geven aan een nieuwe”.
Na een half jaar werd ze door hem opgebeld en kreeg ze weer het aanbod om de tv thuis te krijgen
‘’Ik heb al een flatscreen gekocht en wil de oude tv nu echt kwijt, je hoeft hem niet te nemen hoor’’; zei hij.
‘’Ik kan hem ook op marktplaats zetten’’.
Ze dacht even na en zei dat ze er eigenlijk wel op vooruit zou gaan, van een 10 jaar oude tv naar een 5 jaar oude tv en hetzelfde merk.
‘’Het is eigenlijk een verbetering”.
“Het is goed”; zei ze.
“Ik zet mijn tv wel op de marktplaats en dan mag jij het eventuele geld dat ik kan ontvangen wel hebben”.

Zo gezegd zo gedaan.
Maar al gauw bleek dat je voor een 10 jaar oude tv weinig of niets meer kreeg en dat het misschien beter was hem aan de kringloop aan te bieden.
Jammer vond ze dat wel.
Ook had ze er graag een bekende een plezier mee gedaan.
Ze zette de tv met de aanwijzing dat hij 24 uur op de plaats van bestemming moest staan alvorens hem aan te zetten.
Dit vanwege eventuele condensvorming.
Dat had haar neef haar verteld over zijn tv en dat zou ongetwijfeld ook wel voor de hare gelden.
De afstandsbedoening plakte ze ook op de tv en alles werd klaar gezet in haar hal beneden in haar flat.
De volgende morgen belde de kringloop bij haar aan, maar de tv was verdwenen.
“Tja jammer dan”, maar kennelijk was er toch iemand langs geweest die hem nodig had.

2 dagen later werd er aangebeld.
Er stond een man voor haar deur met een cd en een doosje merci-chocolaatjes.
Hij bleek de tv te hebben meegenomen en was er erg blij mee.
Erg verrast dat er nog zulke aardige mensen bestonden, die zo blij waren met wat een ander niet meer kon gebruiken en haar nog kwamen bedanken ook..

Haar dag kon niet meer stuk.

Schrijver: Eva Mensch, 6 augustus 2010


Geplaatst in de categorie: bedankt

2.8 met 11 stemmen 1.159



Er zijn 2 reacties op deze inzending:

Naam:
Man uit Ede
Datum:
24 december 2010
Heb me rot gesjouwd aan dat ding !!
Naam:
rustige
Datum:
8 augustus 2010
Heel mooi opgeschreven hoor!

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)