Inloggen
voeg je verhaal toe

Verhalen

Tompoes

Vorig jaar in december ging ik met mijn dochter naar het Kerstcircus in Ahoy.
Niet dat we dat zo heel erg leuk vonden maar we kregen twee kaartjes van haar opa en oma die ze weer kregen omdat ze zondag altijd wandelen met een wandelclub en tot slot een boompje planten.

Toen we bij Ahoy maar binnen gingen zagen we allemaal mensen met het welbekende kaartje in hun hand de roltrap op gaan.
Ik dacht: ga er maar achteraan, het is misschien voor de jassen op hangen boven.
Toen we boven aankwamen stond er thee, koffie en frisdrank klaar met oliebollen en tompoezen.
Zeg tegen mijn dochter: kom, we gaan wat halen. En mijn dochter zegt nog: ...en dit erbij voor een boompje planten?
Ik zei: ja dat zal wel.

Wij aan een tafeltje zitten: ik met koffie en mijn dochter met een theetje en twee tompoezen.
Terwijl we daar zaten keken de mensen al zo naar ons..maar ik dacht: het zal wel goed zijn.

Later kwam er een meneer naar ons toe die zei dat we op een besloten bedrijfsfeestje aanwezig waren.
En hij zei dat we verder rustig ons tompoes op mochten eten en dan moesten gaan.

Terwijl deze meneer wegliep zei ik tegen mijn dochter: kom we gaan en wel nu!
Zo snel als we konden pakten we ons jas en vlogen bijna de roltrap naar beneden. Waar natuurlijk het Kerstcircus is..
Mijn dochter schaamde zich maar kon er later erg om lachen. Ja, jij weer ma, zegt ze dan.

Alleen tot de dag van vandaag als ik zeg 'wil je een tompoes' kijkt ze met met grote ogen aan en zegt: 'nee mam'!

Schrijver: Els Huurman, 4 april 2011


Geplaatst in de categorie: humor

4.5 met 17 stemmen 182



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)