Inloggen
voeg je verhaal toe

Verhalen

Geile heks (lange versie)

(voor Paul Léautaud)

Zoals hij vermagerde straatpoesen verzamelde, zo nam hij de sierlijke vrouwen in zijn leven, maar de kopjesgevende dieren bleven langer, konden meer verdragen van zijn woeste temperament. Gekleed in stinkende vodden, als een echte clochard, werd hij vaak geweigerd in de literaire salonnen, bolwerken van kortzichtige dommen. Met zijn obscene, ongeremde dagboeken maskeerde hij zijn tragische ziel, die nergens werkelijk een bedding vond, slechts raakvlakken met het zoete van de aarde, al overtroffen zijn markante vriendinnen wel zijn allerstoutste dromen. Hij koesterde zijn bittere onvermogen, bij romantisch kaars toverde hij kunstzinnige waarden uit zijn diepmenselijke ellende. Zonder scrupules, als een geharde veteraan uit het vreemdelingenlegioen, maar teder als de zachte voetkussentjes van zijn dierbare tijgertjes. Desalniettemin scherpe nagels voor alle harteloze bedriegers en gewiekste leugenaars, die de ware kunst stompzinnig omlaag halen. Wars van opzichtige modegrillen en klassieke standbeelden, gedreven in zijn schrijfkunst, zoals gedirigeerde circusdieren. Lelijk als zijn verloederde straatkatten, mystiek minnaar van andere schoonheden. Naast het onstuimig en gulzig ronddolen in die uitzonderlijke bos zwarte schaamharen van de vrijgevige Marie, zal hij inderdaad in vele natte bossen zijn onmatige dorst gelest hebben, wat hem de voldane kracht schonk om driftig door te pennen. Maar dit is geen wereldwonder, wel zijn vurige, onaangepaste gedachtenstroom, die welzeker terecht ontzag inboezemt. Hij was onbetwist een gedreven oppermeester in de erotische magie, hij wist de veelal verhulde menselijke lusten naar een hoger plan te trekken, dat wil zeggen geestelijke versmelting gedoopt in de literaire inktpot, het diepste bewegen, het geestelijk goud der alchemisten. Niettemin schuwde hij de aanzet niet, integendeel, hij beleed openlijk zijn integere passie voor alles wat naar vrouwelijke seksualiteit riekte. Zo zijn er ook vrouwen die... Het lichaam van de vrouw in gewillige, onderdanige overgave is als een motor voor het schrijvende hart van iedere schrijver. Zijn motor knetterde bovenmate door superbe wonderolie, maar de motor maakt het onderscheid, zo ook het grootste stuurvermogen van deze Formule Een-winnaar. Pruimtabakexpert. Smaakalchemist. Hogepriester van de seksmagie. Scherpe analyticus van boosaardige schijnbewegingen. Oude waarzegster uit de oerbronnen van het ware aardse. Beschermde godenvogel. Doortrapte schurk. Met zijn vlijmscherpe pikhouweel sloeg hij het nare graniet van iedere dwaze berusting kapot. Shiva, Artemis, Isis, Aphrodite, Diana, Venus, allemaal namen voor dezelfde vrouwenverheerlijking, waar hij ongegeneerd als Godingelijke de riten van voortzette. Hij werd een geestelijke vulva, schrijvend met klitorismystiek. Hoezo zwaar gegeseld en botweg afgewezen? Hij koos zelf de rol van wijze underdog en hij genoot buitengewoon, was uiteindelijk ongenaakbaar zegevierend de vrolijk blaffende upperdog, topbokser (nee, de ring is niet leeg, is niet leeg) in zijn aandoenlijk versleten ondervod.

Schrijver: Joanan Rutgers, 28 mei 2011


Geplaatst in de categorie: idool

4.7 met 3 stemmen 367



Er is 1 reactie op deze inzending:

Naam:
Monique Methorst
Datum:
8 juni 2011
Email:
moimoniquelive.nl
prachtig geschreven, mooie rauwe stijl en nee, ik ga dat ene gedicht niet plaatsen ;) zie dat je hier even aanhaalt, ik durf veel maar...hhahaaha nu ff niet

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)