Inloggen
voeg je verhaal toe

Verhalen

Straat

De stad sliep nog. Flarden mist speelden met de kerktoren.
Het flauwe schijnsel van een lantaarnpaal bescheen de natte straat, bijna blauw was het licht.
De huizen stonden troosteloos in het gelid, als ter dood veroordeelden voor het vuurpeloton, de schouders ineengedoken.
Stil was het, bijna onwerkelijk stil.
In de verte was het geluid te horen van een mannenstem.
Steeds dichterbij kwam het, dronkemansgebral vulde de lege nacht.
De man struikelde over een iets te hoog liggende trottoirtegel, maar viel niet.
Het leek of hij zich net op tijd bedacht en vervolgde zijn weg.

Er was niemand in de straat.
Aan weerszijden kwam rook uit sommige huizen, als teken van leven.
De nevel bedekte langzamerhand de kleinste hoeken en gaten van de straat.
Op sommige plaatsen was het zicht minder dan 5 meter.
Ineens schoot een lichtflits door de straat, als een raket vloog dit "ding" voorbij.
Kort hierna een blauwe streep, als een mes doorkliefde het 1 van de huizen, donderend geraas, gebulder.
Geschreeuw vulde de eertijds zo lege straat.
Plotseling was het weer stil, onwezenlijk stil.
Alsof er niets gebeurd was.
De mist omsloot weer de straat, speelde met de kerktoren.
De huizen stonden er nog net zo bij, fatalistisch bijna, onaangeraakt.
De stad sliep nog.

Schrijver: Ralph Nawijn, 14 september 2011


Geplaatst in de categorie: overig

Er is nog niet op deze inzending gestemd. 214



Er is 1 reactie op deze inzending:

Naam:
Han Messie
Datum:
16 september 2011
Email:
hmessielive.nl
Leegte en slaperige stemming in de straat, waarbij de sfeer van stilte duidelijk uit de verf komt.
Er gebeurt iets ergs, waana de stilte weer heerst, als het ware ononderbroken.
Enkele beelden van jouw verhaal geven dit enigszins het aanzien van een gedicht.

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)