Inloggen
voeg je verhaal toe

Verhalen

verhaal met 15 verplichte woorden

Saai - meedogenloos - primair - levendig - geoorloofd - bijdehand - koningsgezind - liefdesperikelen - arbeidsongeschikt - betweter - kraambezoek - afstandsbediening - monddood - ogenschijnlijk - sleutelbos.(internetspelletje)


Gisteren had ze een erg leuke dag.
Ze was op kraambezoek geweest bij een stel met liefdesperikelen.
Ze hoopte dat de baby hun relatie zou verbeteren.
Ogenschijnlijk zou dat wel het geval zijn, want ze toonden aan iedereen hun blijdschap over deze gezinsuitbreiding.
Het stel had ze ontmoet op de Oranjefeesten op het plein achter haar huis.
Ze was nogal koningsgezind en ook al was ze arbeidsongeschikt, dat kon ze zo dichtbij huis wel aan.
Ze had veel plezier met die twee; ook al was de man nogal een betweter,
de vrouw was een levendig aangenaam persoontje.
’s Avonds na haar dagelijkse tv-avondje legde ze de afstandbediening op zijn vaste plaats en overdacht deze gezellige dag.
Ze voelde zich erg tevreden met haar leventje.
Primair vond ze dat ze een goede structuur in haar leven moest hebben en dagelijks minimaal 1 maal met mensen gesproken moest hebben, ook al was het maar via de telefoon.
De volgende morgen besefte ze bij het opstaan dat deze dag vermoedelijk erg saai zou worden.
Ze onderging haar vaste ritueel: wassen, aankleden en ontbijten.
Toen ze eenmaal zover was dat de koffie ingeschonken was, keek ze naar buiten.
Ze zag een enorme hond meedogenloos een kleinere hond in de flank pakken.
Ze was altijd al bijdehand geweest en zocht meteen haar sleutelbos om de kleine bazin van het hondje bij te staan.
Ze ging naar buiten en hoorde de baas van de grote hond tegen de dieren schreeuwen.
Het bazinnetje werd monddood gemaakt door het brute optreden, dus was het geoorloofd zich met de zaak te bemoeien.
Ze gaf de baas van de hond die het kleinere dier verwond had met niet mis te verstane bewoordingen te kennen dat hij voor alle kosten diende op te draaien.
Toen ze ook een grote mond kreeg waren er inmiddels meerdere omstanders die haar bijvielen en ze kwam voldaan weer thuis.
Deze saaie dag was dus toch heel bijzonder geweest.

Mede dankzij haar kreeg het gewonde dier de verzorging die het nodig had en voelde het bazinnetje zich geholpen.
Deze saaie dag was veranderd in een goede dag, een dag waarop ze iemand echt had kunnen helpen.

Schrijver: Eva Mensch, 8 november 2011


Geplaatst in de categorie: internet

3.0 met 1 stemmen 95



Er zijn 2 reacties op deze inzending:

Naam:
Eva Mensch
Datum:
12 november 2011
Email:
EvaMenschhotmail.nl
Het is echt leuk om met verzonnen woorden die je van een ander krijgt een verhaaltje te maken.
Naam:
kees niesse
Datum:
11 november 2011
Email:
c.h.niessekpnplanet.nl
Mooi verhaal Eva, met die verplichte woorden word je wel aan het denken gezet, je moet tenslotte er een verhaal van breien. Een mooi initiatief.Graag gelezen.

Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)