Inloggen
voeg je verhaal toe

Verhalen

De 15 woorden

Een internetspel waar in je 15 verplichte woorden moet gebruiken
Steunkous schoenzool wormstekig hark maanstof slot doerak breipatroon betraand viool idolaat excentriek tank borrel slot

De excentrieke dame was verplicht de hele dag bezig te zijn met haar breipatroon
Ze was gevallen door haar te gladde schoenzool en nu zat ze met haar been in een steunkous op de bank.
Nu had ze de tijd om aan haar dochter te denken, die met een betraand gezicht bij haar gekomen was.
Ze was helemaal idolaat van een man die viool kon spelen. Maar de doerak had de verkering uitgemaakt.
De man was in het leger, maar hij hield van een borrel, het was ten strengste verboden iets van alcohol te nuttigen als je een militair voertuig moest besturen.
De hark was inmiddels ontslagen wegens drankmisbruik tijdens het besturen van een tank
Het was absurd dat hij dit niet wilde vermelden en nog steeds verzon hij van allerlei verhalen
Zo ook dat hij met maanstof in aanraking geweest was en daardoor last van zijn longen had.
Alsof hij naar de maan zou zijn geweest.
Tot slot was dit verhaal verzonnen omdat hij van de ultrafijne stof in Boerhaave Leiden had gehoord.
Op haar advies zei haar dochter hem, dat ze hem niet geloofde en toen maakte hij de verkering uit
Terwijl ze een hap nam van haar appel en ontdekte dat die beter weggegooid kon worden.
Hij was wormstekig en ze zou wel op haar hulp wachten om haar een nieuwe appel aan te reiken.
Van zaken die niet in orde waren moest men zich ontdoen.
Dat gold ook voor de vriend van haar dochter.
Ze was eigenlijk erg blij dat hij het uitgemaakt had.

Schrijver: Eva Mensch, 21 november 2011


Geplaatst in de categorie: internet

Er is nog niet op deze inzending gestemd. 111



Er zijn nog geen reacties op deze inzending.


Geef je reactie op deze inzending:

( vink aan als je niet wilt dat je e-mailadres voor anderen in beeld verschijnt)